piątek, 13 maja 2011


Po całym dniu walczenia z bloggerem o możliwość zalogowania się i stworzenia notki, mam ogromną przyjemność przedstawić Wam kolejną zdolną, rodzimą fotografkę - Aleksandrę Sieradzką!

Olu, bardzo dziękuję, że znalazłaś dla mnie czas i odpowiedziałaś na pytania.


1. Jak długo zajmujesz się fotografią i co Cię tak właściwie słoniło żeby zacząć robić zdjęcia?
Od zawsze podobała mi się fotografia, kiedy około 3 lata temu spotkałam Joanne Kisielinską i dala mi do reki swój aparat i powiedziała 'sprobuj, zobaczymy co z tego będzie' to od tamtej pory i tych pierwszych zdjęć zaczęłam powazniej myslec o fotografii ( te pierwsze zdjecia sa na moim flickr, czasami zagladam na ostatnie strony tak z sentymentu).

2. Jakim aparatem aktualnie robisz zdjęcia i jakich ustawień najczęściej używasz?
Używam Canon 5D Mark II. Najczęściej używam priorytetu przysłony lub ustawień manualnych.



3. Na co najbardziej zwracasz uwagę? Jakie warunki muszą być spełnione kiedy robisz zdjęcia?
Chyba najważniejszym warunkiem przy robieniu zdjęć jest światło, uwielbiam to naturalne, w szczególnosci bardzo słoneczne dni.

4. Czy jest coś, co chciałabyś sfotografować najbardziej?
Mam nadzieje, ze uda mi się wybrać w podróż dookola świata. Chciałabym fotografowac najpiękniejsze miejsca na ziemi, ludzi których tam żyją.




5. Jakie są Twoje 3 ulubione zdjęcia, które sama zrobiłaś?
Wsród moich zdjęć nie mam ulubionych, ale mogę wymienić trzech ulubionych fotografów Annie Leibovitz, Henri Cartier-Bresson i Steven Meisel.

6. Czy jest ktoś na kim się wzorujesz, kto jest Twoją inspiracją?
Mam wielu fotografów, których prace bardzo lubię ale staram się nie kopiować, próbuje odnaleźć  swój styl. Moja największą inspiracja są książki i filmy jak również życie codzienne, czasami pomysły na zdjęcia przychodzą mi do głowy myjąc naczynia;)

7. Czy po zrobieniu zdjęć używasz foto - edytora?
Używam Adobe Lightroom i Photoshop CS4.




8. Gdybyś miała opisać w kilku słowach czym jest dla Ciebie {fotografia}...?
Fotografia jest dla mnie drugim oddzielnym światem, który tworze, światem pełnym barw, zabawy i wolności.

Ola, oprócz swojego Flickra, którego jestem fanką, prowadzi również bloga - russetplait. Możecie tam zapoznać się z jej pasją jaką jest fotografia, ale również moda.

Bardzo Wam dziękuję za aprobatę, z jaką spotkał się pomysł z wywiadami w dziale {FOTOgrafia} właśnie. Wasze komentarze są cenne zarówno dla mnie, jak i dla fotografów, którzy zdecydowali się odpowiedzieć na moje pytania!

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!
Natala

1 komentarz:

  1. Dziekuje Natalio za wywiad, ciesze sie, ze moglam pojawic sie na Twoim blogu:)

    Ola
    http://russetplait.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń