środa, 11 maja 2011


nieodłącznym (i chyba najważniejszym..) elementem domu jest dla mnie kuchnia, gdzie ciepło rodzinne, miłość i radość można zmieścić w małej miseczce ze śniadaniem. (:
Dlatego {homeSWEEThome} to również porcja przepisów, żeby w kuchni zawsze się coś działo!

 MINI SZARLOTKI
przepis na ok. 15 szt. 



CIASTO: 3 szklanki mąki, 3/4 szklanki cukru, kostka margaryny, 3 żółtka
JABŁKA: 1/2 kg jabłek, 3/4 szklanki cukru, 1 opakowanie kiślu
FORMA: babeczki 

ciasto zagnieść i odstawić do lodówki na  1/2 h. 
jabłka zetrzeć na grubej tarce, posypać cukrem i kisielem; odsączyć na durszlaku. 
na foremce równomiernie nanieść I warstwę ciasta, nieco grubszą, następnie jabłka, na końcu z ciasta uformować wałeczki i naprzemiennie układać je w kratkę. 
piekarnik rozgrzać do temperatury 200st. C i piec przez około 20 min. 
SMACZNEGO! (:

ciekawa jestem jak Wam będą smakowały! czekam na opinie. 
a może macie jakieś swoje ulubione szarlotkowe wersje? (:

miłego!
n.

2 komentarze:

  1. mniam... pychotka! <3
    nie zapomnisz upiec na piątek, prawda? *uczy niczym kotek ze Shreka*

    OdpowiedzUsuń
  2. Rety...ale mi narobiłaś "smaka", to nieludzkie - ja nie mam piekarnika w akademiku ;)

    Jeżeli o słodkościach to zapraszam do mnie na candy :)

    OdpowiedzUsuń